Jeg er mand


JEG ER MAND

De færreste forbinder bækkenbundsproblemer med mænd. Imidlertid viser undersøgelser, at netop træning af bækkenbunden kan have stor effekt på mænds inkontinens og rejsningsproblemer.
Efterdryp
Efterdryp er den hyppigste form for inkontinens hos mænd og forekommer fordi urinrøret ikke tømmes ved vandladning.
Potensproblemer
Ved rejsningsproblemer kan det være en fordel at træne bækkenbunden, da musklerne her er svagere end normalt.
60-75% af mænd med rejsningsproblemer lider også af efterdryp. Optræner disse mænd bækkenbunden, kan op til 75% blive helt fri for vandladningsproblemer. Læs mere her
Prostatektomi
Mange mænd oplever problemer med at holde på vandet efter prostataoperation. Her kan bækkenbundstræning mindske generne ved inkontinens eller helt afhjælpe problemet.

Hvor kan jeg få hjælp?

Det er vigtigt, at du får undersøgt, hvad der er årsagen til dit problem. Der findes forskellige former for vandladningsgener, og hver form kræver sin behandling. Drøft det med din læge.
Jeg kan hjælpe dig
En forundersøgelse hos mig, indeholder et tilbud om test af din bækkenbundsmuskulatur. Dernæst råd og vejledning om din træning mm. Træningen sætter jeg struktur på, så du ikke er tvivl om, hvad du skal.
Afprøvning af produkter samt rådgivning og vejledning.
Antal behandlinger: 2-3. Det er almindeligt at have et par opfølgende samtaler hos mig, efter forundersøgelsen. Første gang 60 min., opfølgning 30 min. pr. gang.