Yoga & kerne/bækkenbund

Yoga & kerne/bækkenbund,

Yoga og kerne/bækkenbund er en kombinationstræning. Her træner vi din krop blød og stærk på en og samme tid, og med et særligt fokus på din bækkenbund.

Kerne/bækkenbund er konkret en træningsform som genoptræner din bækkenbund. Læs meget mere om indholdet i træningen ved at scrolle forbi holdene nedenfor.

Holdet kræver ikke kendskab/erfaring med yoga – alle kan være med, og få noget ud af de gode dybe stræk.

Vinter 2021 :

Torsdag kl. 11.30 – 12.45 

Holdet er et fortsætterhold til Genoptræning efter fødsel og/eller Naturtræning m/barnevogn, og du må gerne have dit barn med.

Datoer: 7/1, 14/1, 21/1, 28/1, 4/2, 11/2, 25/2, 4/3. I alt 8 lektioner.  Pris: 1195,00 kr.

Book her Online booking

Efteråret 2020:

Onsdag kl. 19.00 – 20.15

Datoer: 23/9, 30/9, 7/10, 14/10, 21/10, 28/10, 4/11, 11/11. I alt 8 lektioner. UDSOLGT

ONLINE træning – er det mere dig?

Vil du hellere træne hjemme og online? 10 ugers træning, hvor du arbejder med stræk og mobilitet og træner din bækkenbund & kernemuskler stærke,  ligesom holdet ” Yoga & Kerne”? Læs mere her https://styrkditunderliv.dk/workshops-og-online-produkter/

Uddybende info om Yoga & Kerne;

Det er min oplevelse at det er vanskeligt at genoptræne bækkenbund/kernemuskler på et almindeligt yogahold. Derfor har jeg udviklet dette hold, da jeg oplever et stort behov for et bækkenbundsfokus blandt mine klienter.

Holdet er også en naturlig fortsættelse af (tryk på titlen): “Genoptræning efter fødsel – med mor i fokus”.   

Lektionerne opbygges som følger:

Yoga opvarmning – kærlig stræk af din krop:

Vi starter med at strække kroppen varm ca. 35 min. Det er yogaøvelser som du trygt kan lave, selvom du slås med delte mavemuskler og/eller nedsynkning af underlivet. Dybe stræk gør noget vidunderligt ved din krop og letter det efterfølgende arbejde med kernemusklerne.

Funktionel kernetræning:

Efter yoga fortsætter vi med 40 min. intensiv funktionel kernetræning. Vi arbejder med fokus på balder/ryg/mave og arme, og naturligvis i tæt samarbejde med din kerne. Det bliver til mange knibeøvelser, og der er god mulighed for at træne på præcis det niveau din krop befinder sig på.

Vi arbejder primært med træning i en cirkel (cirkeltræning) og med tempo og gentagelser. Funktionel træning betyder træning, hvor stillinger og øvelser læner sig op af dagligdagens varierede bevægelser. F.eks. squat, skubbe og trække bevægelser. Det giver sved på panden samtidig med at du træner fornuftigt, og på dit niveau.

Min faglige baggrund:

Jeg er GynObs fysioterapeut og certificeret yogalærer, og kan derfor lave koblingen i min undervisning.

Kernetræning betyder bækkenbundstræning som kombineres med træning af den dybe tværgående mavemuskel  og vejrtrækningsmuskelen. Det er en effektiv tilgang til bækkenbundstræning, der samtidig styrker din torso.  Det er også en træning som modvirker en overspændt/hyperton bækkenbund, fordi du arbejder naturligt med bækkenbunden.

Træningen hjælper ved:
  • delte mavemuskler
  • nedsynkning af underlivet
  • inkontinens
  • svækket bækkenbund
  • lænd- & bækkensmerter

OBS: Det er en fordel at du kender til kernetræning, og har arbejdet med principperne før.