YOGA & KERNE – FUSIONSTRÆNING.

Yoga & Kerne – fusionstræning, er en kombination af  to træningsformer: Yoga og kernetræning. (kernetræning =bækkenbundstræning).

Det er 100 % træning!

Holdet kræver ikke kendskab/erfaring med yoga – alle kan være med, og få noget ud af de gode dybe stræk.

NYHED – NYHED – NYHED:

Online træning

OPSTART onsdag d. 1/4 ( træn når det passer dig)

6 ugers træning + BONUS tips med lækre og relevante info f.eks. nyt om den vigtige kropsholdning, øvelser for fødder, ernæring, den hormonelle påvirkning mm.

Tilmeld dig direkte i linket her:https://system.easypractice.net/overview/mette-larsen

Hold 34A – UDSOLGT

Onsdag kl. 19.30 – 20.45

Datoer: 1/4, 8/4, 15/4, 22/4, 29/4. I alt 5 lektioner.

Pris: 747,00 ( danmark giver mulighed for tilskud ved funktionsnedsættelse )

Tilmelding online: https://styrkditunderliv.dk/online-booking-2/

Ratebetaling: Send din tilmelding på info@styrkditunderliv.dk

Hold 30A  UDSOLGT

Onsdag kl. 19.30 – 20.45 i 2020.

Datoer: 8/1, 15/1, 22/1, 29/1, 5/2,19/2, 26/2, 4/3. I alt 8 lektioner

Tilmelding via online booking: 

https://styrkditunderliv.dk/online-booking-2/

Uddybende info om holdet:

Det er min oplevelse at det er  vanskeligt at træne kropskernen med kernetræning på et almindeligt yogahold. Derfor har jeg udviklet dette hold, da jeg oplever et stort behov for et bækkenbundsfokus blandt mine klienter.

Holdet er også en naturlig fortsættelse af (tryk på titlen): “Genoptræning efter fødsel – med mor i fokus”.   

Lektionerne opbygges som følger:

Yoga opvarmning – kærlig stræk af din krop:

Vi starter med at strække kroppen varm ca. 35 min. Det er yogaøvelser som du trygt kan lave, selvom du slås med delte mavemuskler og/eller nedsynkning af underlivet. Dybe stræk gør noget vidunderligt ved din krop og letter det efterfølgende arbejde med kernemusklerne.

Funktionel kernestærktræning:

Efter yoga fortsætter vi med 40 min. intensiv funktionel kernetræning. Vi arbejder med fokus på balder/ryg/mave og arme, og naturligvis i tæt samarbejde med din kerne. Det bliver til mange knibeøvelser, og der er god mulighed for at træne på præcis det niveau din krop befinder sig på.

Vi arbejder primært med træning i en cirkel (cirkeltræning) og med tempo og gentagelser. Funktionel træning betyder træning, hvor stillinger og øvelser læner sig op af dagligdagens varierede bevægelser. F.eks. squat, skubbe og trække bevægelser. Det giver sved på panden samtidig med at du træner fornuftigt, og på dit niveau.

Min faglige baggrund:

Jeg er GynObs fysioterapeut og certificeret yogalærer, og kan derfor lave koblingen i min undervisning.

Kernetræning betyder bækkenbundstræning som kombineres med træning af den dybe tværgående mavemuskel  og vejrtrækningsmuskelen. Det er en effektiv tilgang til bækkenbundstræning, der samtidig styrker din torso.  Det er også en træning som modvirker en overspændt/hyperton bækkenbund, fordi du arbejder naturligt med bækkenbunden.

Det er træning som hjælper ved:

  • delte mavemuskler
  • nedsynkning af underlivet
  • inkontinens
  • svækket bækkenbund
  • lænd- & bækkensmerter

OBS: Det er en fordel at du kender til kernetræning, og har arbejdet med principperne før.