YOGA & KERNE – FUSIONSTRÆNING.


 SIDSTE HOLD INDEN SOMMER er hold 22A. Opstart  d. 25/4 ( læs længere nede på siden).

OBS: Nye hold kommer på hjemmesiden i løbet af maj 2019

Yoga & Kerne – fusionstræning, er en kombination af  to træningsformer: Yoga og kernetræning. (kernetræning =bækkenbundstræning).

Holdet kræver ikke kendskab/erfaring med yoga – alle kan være med, og få noget ud af de gode dybe stræk.

Brug for flere info?

Scroll forbi holdene nedenfor, og læs mere om indhold og hvad du kan forvente af træningen, nederst på siden.

Hold 22A:  Ledige pladser 

Datoer: 25/4, 2/5, 9/5, 16/5, 23/5, 6/6. alt 6 lektioner pris 896,25.

Dag og tid: Torsdag kl. 12-13.15

Danmark giver mulighed for tilskud.

Tilmelding på mail: styrkditunderliv@gmail.com

Hold 18A:  Lukket for tilgang

Dit barn er selvfølgelig meget velkommen med til træningen.

Dag: Torsdag

Tid: 12.00 – 13.15

Datoer: 21/2, 28/2, 7/3, 14/3, 21/3, 28/3, 4/4, 11/4, . Ialt 8 lektioner.

Pris: 1195,00 ( danmark giver mulighed for et tilskud, hvis du har en skavank)

Tilmelding: Via. online booking ( klik ind på events) eller på mail styrkditunderliv@gmail.com

Antal: min. 7, max 9 personer.

Adresse:  Landlystvej 1, Erritsø (afkørsel 59), Fredericia.

Gratis parkering.

Bemærk: Kommer du med barnevogn, skal du benytte indgangen ud mod Gammel Landevej (du triller blot rundt om bygningen). Her er der en barnevognsrampe, så du nemt kan komme ind i bygningen.

Uddybende info om holdet:

Det er min oplevelse at det er  vanskeligt at træne kropskernen med kernetræning på et almindeligt yogahold. Derfor har jeg udviklet dette hold, da jeg oplever et stort behov for et bækkenbundsfokus blandt mine klienter.

Holdet er også en naturlig fortsættelse af (tryk på titlen): “Genoptræning efter fødsel – med mor i fokus”.   

Lektionerne opbygges som følger:

Yoga opvarmning – kærlig stræk af din krop:

Vi starter med at strække kroppen varm ca. 35 min. Det er yogaøvelser som du trygt kan lave, selvom du slås med delte mavemuskler og/eller nedsynkning af underlivet. Dybe stræk gør noget vidunderligt ved din krop og letter det efterfølgende arbejde med kernesmusklerne.

Funktionel kernestærktræning:

Efter yoga fortsætter vi med 40 min. intensiv funktionel kernetræning. Vi arbejder med fokus på balder/ryg/mave og arme, og naturligvis i tæt samarbejde med din kerne. Det bliver til mange knibeøvelser, og der er god mulighed for at træne på præcis det niveau din krop befinder sig på.

Vi arbejder primært med træning i en cirkel (cirkeltræning) og med tempo og gentagelser. Funktionel træning betyder træning, hvor stillinger og øvelser læner sig op af dagligdagens varierede bevægelser. F.eks. squat, skubbe og trække bevægelser. Det giver sved på panden samtidig med at du træner fornuftigt, og på dit niveau.

Min faglige baggrund:

Jeg er GynObs fysioterapeut og certificeret yogalærer, og kan derfor lave koblingen i min undervisning.

Kernetræning betyder bækkenbundstræning som kombineres med træning af den dybe tværgående mavemuskel  og vejrtrækningsmuskelen. Det er en effektiv tilgang til bækkenbundstræning, der samtidig styrker din torso.  Det er også en træning som modvirker en overspændt/hyperton bækkenbund, fordi du arbejder naturligt med bækkenbunden.

Det er træning som hjælper ved:

  • delte mavemuskler
  • nedsynkning af underlivet
  • inkontinens
  • svækket bækkenbund
  • lænd- & bækkensmerter

OBS: Det er en fordel at du kender til kernetræning, og har arbejdet med principperne før.