Workshop 

Funktionel yoga, med fokus på kropskerne, bækkenbund og delte mavemuskler.

Workshoppen henvender sig til dig som har lyst og interesse i at lære mere om bækkenbund, kernemuskler og det myofascielle støtteapparat.

Du vil blive introduceret til teorien bag kernetræning, og hvordan denne kan indarbejdes i klassiske yogastillinger f.eks. hunden, planken og squat.

Dag: Lørdag kl. 9.30 – 14.15.

Adresse: Landlystvej 1, Erritsø. Fredericia

Kernetræning er meget mere end blot at lukke af forneden med et knib. Musklerne som tilsammen udgør dine kernemuskler er bækkenbunden, den tværgående mavemuskel, de små rygmuskler og den store vejrtrækningsmuskel.

På workshoppen her har du mulighed for at lære mere om, hvordan din bækkenbund og kernemuskulatur har indflydelse på din kropsholdning og vice versa. Du får også indsigt i, hvor altafgørende en god forbindelse til åndedrættet er for din bækkenbund og kernemuskulatur.

Når du aktiverer din kernemuskulatur korrekt, kan det afhjælpe/minimere problematikker som inkontinens, delte mavemuskler (rectus diastasis), nedsynkning af underlivet (genital prolaps) og lændegener.

På workshoppen vil du blive undervist i, hvor du skal mærke knibet, og hvordan din bækkenbund og kernemuskler samarbejder med myofasicelle forbindelser. Du vil få afprøvet funktionel træning, og hvordan du kan bringe denne viden ind i din yogapraksis/ undervisning.

Din underviser på denne workshop er Mette Kjær Larsen, som er GynObs fysioterapeut og Certificeret Patanjali yogalærer. Mette er indehaver af klinikken styrkditunderliv.dk i Fredericia.
Hun har specialiseret sig i kvinders underliv og har klinik og udbyder workshops og kursusforløb til kvinder i alle aldre. Du kan læse mere om Mette på https://styrkditunderliv.dk/om-mig/

Workshoppen henvender sig til: Alle med interesse i at vide mere om en funktionel tilgang til yoga samt træning  af bækkenbunden og kernemuskulatur.

Maks. 14 og min. 8 deltagere.

Pris: 895,00

Sted: Landlystvej 1, Erritsø. 7000 Fredericia

Tilmelding:

Dato: er på vej….

Program

9.30 – 10.30: Teori. Bækkenbunden, kernemuskulatur og det myofascielle støtteapparaturs betydning for den moderne måde at træne bækkenbund på.
Introduktion til almindelige, og oversete, kvindeproblemer: Rectus diastasis ( splittet midtlinje), nedsynkning af underlivet, inkontinens.

10.30 – 11.15: Find din bækkenbund / lær at aktivere denne vha. din vejrtrækning. Trick og gode råd, og uden brug af de forkerte muskler.

11.15 – 12.00 :
Praktisk introduktion til kernetræning.

12.00 – 12.30:
Frokostpause

12.45 – 14.00:
Kernetræning fortsat, funktionel kernetræning med kobling til klassiske yogastillinger.

14.00 – 14.15:
Afrunding og opsamling.